2 Temmuz 2011 Cumartesi

Ömer Ali Şahiner Söyleşisi

“konyasporluyuz.com” adminlerinin sizin için gerçekleştirdiği Ömer Ali Şahiner söyleşisi…

“Konya Torku Şekerspor’un ele avuca sığmaz Genç milli yıldızı Ömer Ali ile şeker tadında bir söyleyişi hazır mısınız? Oldukça samimi bir ortamda gerçekleşen söyleşimizde Ömer Ali hakkında birçok bilinmeyeni genç oyuncu bizler aracığıyla paylaştı.

1992 Konya doğumlu Ömer Ali futbola 12 yaşında Karabağ Gençlerbirliği'nde başladı. 2007 yılında Konya Şekerspor alt yapısına katıldı. Konya Şeker'deki ilk senesinde DSGL'de gösterdiği başarılı performans sonrası U16 Milli takımına çağrıldı. 2008 yılında B Genç kategorisinde Türkiye 3.’sü olan Konya Şeker’i tabir yerindeyse kendi başına finale çıkartan Ömer Ali; birçok yaşıtı alt kategori takımlarında oynarken 35 kez milli olup, 7 gol atan bir yetenek olarak ön plana çıktı.

Genç yaşında profesyonel olan ve profesyonelliğe geçtiği vakitten itibaren olağanüstü başarılı performansını sürekli olarak arttıran Ömer Ali, daha şimdiden birçok Süper Lig ekibinin göz bebeği durumunda…

Öncelikle bizleri kırmayıp röportaj isteğimizi kırmadığın için çok teşekkür ediyoruz.

Ben teşekkür ederim.

Bize kısaca Ömer Ali’yi tanıtır mısın?

Kısaca özet geçmem gerekirse; dile getireceğim ilk şeyler 1992 Konya doğumluyum, kendimi bildim bileli futbolla iç içeyim. Futbol haricinde ailemle ve arkadaşlarımla zaman geçiriyorum.

Futbol hayatına başlaman nasıl oldu, Hangi hoca seni keşfetti?

Daha çok küçüktüm, 12 yaşındaydım. Karabağ Gençlerbirliği antrenörü olan Niyazi Yıldırım Hocayla aynı mahallede oturuyordum. Markete giderken benim mahallede futbol oynayışımı görmüş. Yanına çağırdı ve oyunumu beğendiğini söyledi akabinde de Karabağ Gençlerbirliği’nin alt yapısına aldı. 5 yıl boyunca Karabağ Gençlerbirliği’nde oynadım. Karabağ Gençlerbirliği’nde oynarken Konya Şekerspor’da görev yapan Hakan Ünal hoca ile Mehmet Loraslı beni çok istediler ve böylece Şekerspor’a transferim gerçekleşti.
1 yıl genç takımda oynadıktan sonra hocalarımın da uygun görmesiyle A takım kadrosuna alındım. İlk zamanlarda antrenmanlara çıkıyordum. Daha sonrasında o zamanlar Lig B’de yer alan Mersin İdmanyurdu maçında kadroya alındım ve üst üste 6 maç oynayarak Genç Milli takıma kadar çağrıldım. Ondan sonrasında bugünlere kadar geldik

Karabağ Gençlerbirliği, Konya Torku Şeker, Milli Takım'da hangi mevkilerde görev yaptın? En başından bu yana şu an izlediğimiz gibi kanatlarda mı oynuyordun?

Şu anda Şekerspor A takımında sağ ve sol fark etmeksizin kanatlarda oynuyorum. Asıl mevkiim forvetti. En son Antalya’da oynadığımız 19 Yaş altı Almanya maçında zaman zaman forvette oynadım. Yani kısaca gizli forvet rolünde oynadığım zamanlar hiç de az değil… 2008 yılında B Gençlerde Türkiye 3. olan Şekerspor’da 3 maçta 7 gol atmıştım. 3’üncülük maçı olan Trabzonspor karşılaşmasında 5-0 galip gelmiştik ve o maçta 5 golü de ben atmıştım. Kalan 2 golü de diğer 2 maçta filelere göndermiştim. Bu turnuvadaki gollerimde tabi ki kalecimiz Ahmet Sabri’nin degajlarının etkisi büyüktü. 18 yaş altı Milli takımımızla geçen sene temmuz ayında Estonya karşısında oynadığımız 2 hazırlık maçında da yine forvet mevkisinde oynamıştım ve 2 maçta 2 gol atmıştım. Kısacası şu anda oynamakta olduğum kanat mevkilerinde başarım kadar, forvette oynarken de başarılarım mevcut. Bu mevkide de rahatlıkla oynayabileceğimi düşünüyorum.

Maça nasıl hazırlanıyorsun ve maçlara nasıl bir psikoloji ile çıkıyorsun?

Maç saati ısınırken konsantre oluyorum. Gürsel abinin vefatından sonra olaylar bakış açım tamamıyla değişti. Maçlara artık kendimi eskisi gibi kasmadan daha doğrusu eski kadar sıkıntı yapmadan daha rahat kafayla çıkıyorum. Bu talihsiz olayla birlikte hayatta futboldan daha önemli şeylerin olduğunun farkına vardım.

Maçlardan önce yaptığın herhangi bir uğurun var mı?

Bir uğurum yok. Ama maçlara başlamadan önce sahaya kesinlikle dua ederek çıkarım.

Futbol dışında neler yapıyorsun ?

Büyük bir çoğunlukla ailem ve arkadaşlarımla (İshak Çakmak, Ahmet Önay, Ahmet Sabri Fener) vakit geçiriyorum. Bunun harici özellikle yaptığım bir hobim yok.

Örnek aldığın veya tarzını beğendin futbolcular var mı?

Yerli olarak Arda Turan… Hatta ilk profesyonel forma numaram 66’idi. Bu numarayı almamda Arda Turan’a hayranlığımın etkisi çok büyüktü. Yabancı olarak ise Harry Kewell’ı diyebilirim. Harry Kewell’ın ülkemizden ayrılmasına da üzüldüm çünkü onu Türkiye’de izlemek bir zevkti.
Şu anda çok revaçta bir oyuncusun, Birçok genç oyuncunun rüyasını süsleyen milli formayı giymek sana nasip oldu ve birçok büyük takımla ismin anılır oldu. Bu başarılı günlere gelmende büyük emeği olan hocaların kimler?

Hakan Ünal, Abdurrahman Baysongur, Tevfik Aktutan ve Niyazı Yıldırım ilk anda aklıma gelen isimler. Katkıları için teşekkür ederim.

Konyaspor hakkında nelere düşünüyorsun? Teklif gelirse gider misin?

Şu ana kadar teklif olmadı. Olursa tabii ki düşünürüm. Ama önce transfer yasağının kalkması gerekiyor.

Konyaspor taraftarı hakkında ne düşünüyorsun?

Küçüklüğümde birçok kez Nalçacı tribününde maçlara girdim. Konyaspor’u özellikle 2003 -2004 sezonundaki Altan’lı, Zafer Biryol’lu, Cenk’li ve Erhan Albayrak’lı kadrosunun olduğu sezondan itibaren sürekli takip ediyorum.

Şehrimiz Konya hakkında neler düşünüyorsun?

Deplasmanlara ve kamplara gittiğimde Konya’yı çok özlüyorum. Şehirden uzaktayken, dışarıdayken daha çok fark ediliyor Konya’nın yokluğu.

Konya Şeker denilince akla gelen ilk isimlerden birisi Recep Konuk. Recep Konuk'u bizlere anlatabilir misin?

Recep Konuk, Konyalı gençleri çok seviyor. Bizimle kendisi bire bir ilgileniyor. Babamız gibi... Şekerspor ve bizlere desteklerinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum.
2009 yılında Fenerbahçe’nin seni istediği hakkında haberler görmüştük. Bu haberin gerçeklik payı neydi? Gelişmeler neydi, haberin gerçeklik payı vars ada neden gerçekleşmedi bu transfer?

Teklif vardı yani haber doğruydu. Ama o zamanlar daha henüz 16 yaşındaydım. Ailem, ben ve kulüp daha çok genç olduğumu düşündük ve olumsuz bakmıştık bu transfere. İsmail Kartal hoca bu konuda çok ısrarlı ve istekliydi. Kendisi bilindiği üzere Fenerbahçe’de çalışmış forma giymiş o camianın sembol isimlerinden birisiydi, ısrarı bu yüzden olsa gerek. Sonraki sezonda o yıl Kayserispor’da çalışan Tolunay Kafkas hoca transferim konusunda oldukça istekliydi ve kulübe resmi teklifte gelmişti ama kulübümüz bu teklife olumsuz yaklaşmıştı. Neden yine genç olmamdı…
Milli takım kariyerinden ve hedeflerinden biraz bahseder misin? İlk milli formayı giydiğin maçı ve varsa unutamadığın anılarını kısaca anlatır mısın?

İlk Milli formayı U16 Milli takımında giydim. İlk milli maçım 2008 yılında Bursa Atatürk stadında oynadığımız ve 4-1 kazandığımız Beyaz Rusya maçıydı. Unutamadığım an biraz üzüntülü oldu benim açımdan. Nijerya’da düzenlenen U17 Dünya Kupasındaki çeyrek finalde penaltılarla yenildiğimiz Kolombiya maçının benim için kötü anıları mevcut. 80’nci dakikaya kadar 1-0 önde götürdüğümüz bir maçtı. 80’nci dakikada kenardan Abdullah Ercan hocam durumumu sormuştu devam edip edemeyeceğime dair. Bende durumumun iyi olduğunu işaret etmiştim ama Abdullah hoca yanlış anlamış olacak ki beni oyundan çıkardı. 90’ncı dakikada yediğimiz golle maç 1-1 sona erdi ve penaltılarda kaybederek o sezon Final oynayabileceğimiz turnuvada elenmiş olduk.

Genç Milli takımdan en iyi anlaştığın oyuncular kimler ?

Konyaspor’dan Ali Dere, Fenerbahçe’den Gökay İravul ile Okan Alkan. Milli takım kamplarında 4’müz bir birimizden hiç ayrılmıyoruz diyebilirim.
U19 Avrupa Şampiyonasına hakkındaki düşüncelerin neler ?

Kemal Özdeş Genç Milli takımda göreve 15 ay önce başladı. İlk andan itibaren hedefinin hep Avrupa Şampiyonluğu olduğunu bizlere söyledi. İlk anlarda bizlere bu başarılması zor bir netice olarak gözükse de zamanla buna bizde inanmaya başladık. Geçen hafta Antalya’da son şampiyon Almanya’yı eleyerek bu konuda ne kadar iddialı olduğumuzu gösterdik. Şu anda takımdaki 7’den 77’ye herkesin hedefi Avrupa Şampiyonluğu... Bizi zorlayabilecek ekipler İspanya ve ev sahibi olmanın etkisiyle Romanya olabilir. Ama bana göre en büyük şampiyonluk adayı biziz ve bunu başarabileceğime dair inancım tam.

Seninde oyuncusu olduğun 19 Yaş Altı Milli takımımızın Romanya'da düzenlenecek Avrupa Şampiyonasındaki rakipleri belli oldu? B Grubunda İspanya, Sırbistan ve Belçika ile eşleştik. Grubumuz hakkında neler düşünüyorsun? Favori kim?

Rahat çıkmamız gereken bir grup. Belçika ile daha önce Rusya’da Valentin Granatkin Özel turnuvasında şu anki gibi iddialı bir kadrodan daha ziyade ön hazırlık maksadıyla kurulmuş bir kadromuzla karşılaşmış ve 2-1 kazanmıştık. Belçika’ya karşı yine kazanacağımızı düşünüyorum. Sırbistan belli bir sistemle takım oyunundan kolay kolay kopmayan bir ekip ama Sırbistan’a karşıda favori olarak görüyorum takımımızı. Belki bizi önceki sorunuza cevap olarak da söylediğim gibi İspanya zorlayabilir. Ama biz istersek İspanya’yı da neden yenemeyelim. Bence Bu gruptan en kötü 2’nci olarak çıkarız. Hedefi Şampiyonluk olan bir ekip için bunlar zaten çok ufak hedefler, bizim hedefimiz sürekli dile getirdiğim gibi yaş grubumuzda Avrupa’nın en büyüğü olmak.

Avrupa’da oynamak hakkında neler düşünüyorsun, Hangi ülkenin ligi sana daha uygun? Şimdiye kadar hiç Avrupa'dan bir teklif aldın mı ve Avrupa’da hayal ettiğin bir takım var mı?

Bana göre İspanya en uygun ülke olarak görünüyor. İngiltere ve İtalya’ya nispeten daha çok tekniğe ve estetiğe dayalı olduğundan dolayı. Geçmiş dönemlerde Hollanda ve İtalya’dan bazı teklifler gelmişti ama tıpkı Türkiye’den gelen tekliflere verdiğimiz cevaplar gibi bu tekliflere de yaşımın ufak olmasından dolayı sıcak bakmadık. Büyük bir Barcelona hayranıyım. İlerde Barcelona’da oynamayı hayal ediyorum. Pedro’dan ne eksiğim var Gerekirse ayağını kaydırırız. (Gülüşmeler)



2 yorum:

yesilinbeyazaaski dedi ki...

Geç olacak ama bir düzeltme yapmak istiyorum. Söyleşi tamamen Konyasporluyuz.com sitesi adına ben (Ender Cihan Ceylan) ve Hasan Ceylan tarafından yapılmıştır. KONYA POSTASI Gazetesinin en ufak bir katkısı olmamıştır bu söyleşide. Lütfen kaynak kısmını düzeltiniz. Teşekkürler.

exorhud dedi ki...

katkı için teşekkürler...

Related Posts with Thumbnails