10 Ocak 2011 Pazartesi

Herkes Mutsuz || Erdal Kılıçarslan Roportajı


2.5 sezon Yeşil-Beyazlı formayı başarıyla terleten ancak ‘çek yazdırdı’ diye suçlanarak takımdan gönderilen Erdal Kılıçarslan, yaşananları Tolga Durmaz’a anlattı.

ERDAL Kılıçarslan.. O Konyaspor taraftarının kalbinde kısa sürede taht kuran ve Yeşil-Beyazlıların kolay kolay unutamayacağı bir isim. Yeşil-Beyazlı forma altında 2.5 sezonda 54’ü ilk 11’de toplam 66 maça çıkan Erdal, Süper Lig’de geldiği Konya’dan takım küme düşmesine rağmen ayrılmayarak taraftarın takdirini kazan bir futbolcu. 4522 dakika bu formayı terletip sessiz bir şekilde Konya’dan ayrılması en çokta bizleri üzdü. Ankaraspor maçından sonra küme düşen takımın futbolcusu olarak göz yaşlarına hakim olamayan Erdal, 1 sezon sonra ise bu kez Olimpiyat Stadı’nda şampiyonluk turu atarken ağlıyordu. Konyaspor’da hüzün ve sevincin doruğa çıktığı anları tadan, son olarak Yükselme Grubu maçında Karşıyaka’ya attığı golle belki de şampiyonluğun ilk müjdesini veren Erdal’ın bir çek yüzünden mi, yoksa başka nedenlerden mi takımdan ayrıldığını öğrenmek istedik. İşte Konyaspor’un son şampiyon kadrosunda yer alan Erdal’la yaptığımız çarpıcı söyleşi..

Tolga DURMAZ: Senin gönderilmen bizim için sürpriz oldu. Daha önceden böyle bir durumla karşılaşacağını hissetmiş miydin?

Erdal KILIÇARSLAN: Sezon başında ilk imzayı ben attım. Hem de 3 yıl. Bu teklifi de başkan yapmıştı bana. Sözleşme imzaladıktan 45 gün sonra beni göndermek istediler. Ligin ilk haftasında oynanan Bursaspor maçı sonrası hocayla, başkan beni çağırdı ve “yollarımız ayrılsın” dediler. Ben de, “Bu saatten sonra nereye gideyim. Transfer döneminin bitmesine 15 gün var” dedim.

T.D.: Göndermek istemelerindeki nedeni söylediler mi?

ERDAL: Benim bulunduğum mevkide çok oyuncu olduğunu ve kalan süre içinde mutlaka takım bulabileceğimi belirterek ayrılmam için ısrar ettiler. Ancak ben teklifi kabul etmedim ve kulüpte kalmak istedim.

T.D.: Bu olayları sezon başında yaşadın. Peki, konsantre olabildin mi, kendini futbola verebildin mi?

ERDAL: Bu olayları unutup çalışmalarıma devam ettim. Elimden geleni yaptım. Ama kafamın bir köşesinde hep bu konuşmalar vardı. Eski performansımın gerisinde kaldım elbette.

T.D.: Takım üstünde bir baskı var mıydı? Gidecek kalacaklar konusunda futbolcuların kafası karışık mıydı?

ERDAL: Sürekli baskı altında tutulduk. İşte hocamız sürekli olarak; “Devre arasında göreceğiz. Bundan sonra kim kalacak, kim gidecek” diyordu. Futbolcularda bu baskı altında beklenileni veremedi. Şimdi sorarım size bu sözleri duyan futbolcular nasıl istenen futbolu saha yansıtsın. Yani bu takımda herkes sıkıntılı. Oynayan, oynamayan tüm futbolcular mutsuz.

T.D.: Konyaspor taraftarı tarafından çok seviliyorsun. Senin para nedeniyle kulüpten gönderildiğin konuşuldu. Ne diyeceksin?

ERDAL: Ben Konya halkını çok seviyorum. Bu yaşadıklarım beni çok üzdü. Benim hakkımda kötü konuşulması beni çok yaraladı. Şimdi Konya halkı, benimle ilgili olarak “parası yüzünden çeki yazdırdı” diye düşünüyor biliyorum. Bu konuyu da açıklayayım. Çekin yasal işlem süresi doluyordu. Ben şayet işlem yaptırmasaydım çek değersiz hale gelecekti. Bu nedenle çeke işlem yaptırmak zorunda kaldım. Ancak ben yönetime giderken paranın bir hiç olduğunu gösterdim. Konyaspor’dan alacaklarımı bıraktım. O kadar fedakarlık yaptım. “Şu futbolcu senin kadar fedakarlık” yaptı desinler. Çıkartsınlar da görelim. Bunu derlerse elimdeki çekleri kulübe geri iade edeceğim. Bu kadarda büyük konuşuyorum.

T.D.: Erdal ne kadar bir fedakarlık yaptın?

ERDAL: Konyaspor’a yaklaşık 2.5 yılda 400 ila 500 bin TL arası fedakarlık yaptım. Bilindiği gibi ben takıma Süper Lig’deyken geldim. Gaziantepspor’dan. O dönem için Gaziantep’ten alacaklarım vardı. Sırf Konyaspor’da oynamak için bunların hepsini geri çektim. Üstelik 90 bin TL de ayrıca fedakarlık yaptım. Sonra takım düşünce benim sözleşmemi Bank Asya sözleşmesi yaptık. Oradan da baya bir alacağım düştü. Ayrıca geçen sene alacaklarımdan da düştüm. Bahattin Başkanın görev süresi içinde yaptığım fedakarlık 500 bine yakın. Buna rağmen beni paragöz olarak gösterdiler. Bu alacağım paralar garanti paraydı. Şimdi ben sözleşmemi feshetmeseydim, hem şuanki alacaklarımı, hem de tazminat olarak önümüzdeki 2 yılda kazandığım garanti parayı da alacaktım. Hiç maç oynamasam bile. PAF takımında çıkardım ve paramı alırdım. Ama ben hem Konyaspor’u sevdiğim için hem de futbol oynamak istediğimden bu yola başvurmadım.

T.D.: Artık Konyaspor’un rakibisin. Konyaspor’un bu sezon ligi nasıl bitirir?

ERDAL: 3 yıldır bu camianın içindeydim. Konyaspor’un başarılı olmasını elbette istiyorum. Ama şunu da kabul etmek lazım. Yönetim transferde yanlışlar içinde. Eğer bir futbolcu 1 yıl top oynamadan bu takıma geliyorsa, o takımın başarılı olması çok zor. İsim söylememe gerek yok. Onlarda benim arkadaşım. Ancak Emre Toraman gibi bir futbolcuyu yollayıp yerine daha düşük kalitede oyuncu alırsan benim de diyecek bir şeyim yok. İnşallah Konyaspor düşmez, ama durumu çok zor.

T.D.: Konya’yı sevdiğin belli. İleride Konya’dan bir teklif gelirse Şekerspor veya Konyaspor gelmeyi düşünür müsün?

ERDAL: Biz, tüm bu yaşananlara rağmen başkanımızla iyi ayrıldık. Kavga gürültüyle Konyaspor’dan ayrılmadım. Konyaspor’dan ileriki dönemde teklif gelirse tabi ki değerlendiririm. Sonuçta büyük bir camia. Biz de, profesyonel insanlarız. İleride şartlar oluşursa neden yeniden bu kente dönmeyeyim.

T.D.: Konyaspor taraftarıyla aran hep iyi oldu. Senin gitmene çok üzüldüler. Onlara ne söyleyeceksin?

ERDAL: Konyaspor’un taraftarını çok seviyorum. Benimle ilgili kötü düşüncelere kapılmalarını istemiyorum. Ben bu takımda kalmak için her şeyi yaptım. Yaptığım fedakarlıklar ortada. Sonuçta benim ayrılmamı istediler. Şimdi Konyaspor’un rakibi olarak mücadele edeceğim. Umarım hem yeni takımım, hem de Konyaspor sezonu mutlu bir şekilde kapatırlar.

T.D.: Erdal sana çok teşekkür ediyorum. Konyaspor’a katkıların ve bize unutulmaz anlar yaşattığın için. Umarım yeni takımın Gençlerbirliği’nde de başarılı futboluna devam edersin. Seni takip etmeye devam edeceğiz.

Kaynak: Yeni Meram

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails