20 Ekim 2011 Perşembe

Kritik Genel Kurul ve Komite Destekli Yönetim

Pozitif içerikli köşe yazılarımın azlığından bahsetmiştim geçen hafta. Bu hafta umut içeren bir yazıyla karşısındayım. Nihayet Konyaspor büyüklüğüne yakışan bir yönetime kavuşuyor. Az kaldı yarın yapılacak Kongre sonunda özlemi çekilen bir yönetim oluşacak. Uzun süren çalışmalar sonrasında Türkiye’de ilk kez yapılması planlanan ve kulübü ayağa kaldırması düşünülen yeni yönetim şablonu iştahımızı kabartmadı dersek yalan söyleriz.

Lafı fazla uzatmadan Konyaspor’un geleceğini kurtaracak ve camiayı uzun yıllar sonra bir araya getirecek yeni oluşum hakkında bilgi vereyim. Yarınki Kongrede elbette tek liste çıkacak. Ancak bu kez yönetimin elini baya güçlü. 1’i başkan 11 kişinin yer alacağı yönetimin dışında 5 ayrı komite oluşturulacak. Başkan dışındaki 10 yönetim kurulu üyesi 2’şer isim dahilinde komitelerin başında yer alacak.

Konuyu biraz açalım. Son anda aksilik olmazsa Konyaspor’da başkanlık koltuğuna Ahmet Şan oturacak. Şan’ın başkanlığında 11 kişiden oluşacak yeni yönetim kurulunun altında 5 ayrı komite olacak. Her komitenin sorumluluğu da 2 yöneticiye verilecek. Komitede yer alacaklar elbette çeşitli kıstaslara göre belirleniyor. Camianın içinde olan eski veya yeni dönemde görev yapmış, yöneticilik kabiliyeti bulunan ve finans durumu iyi isimler bu 5 komiteye alınacak.

Komiteler ne iş yapacak ve kulübe nasıl katkı sağlayacak? Komiteler kulübün hem finans sorununa katkı sağlayacak, hem de geliştirilecek yeni projelerle Konyaspor’u bir marka haline getirecek çalışmaları yürütecek. 1 başkan, 10 yönetim kurulu üyesi ve 50 komite üyesi. Toplamda 61 kişiden oluşacak komiteler destekli yönetim kurulunun ilk hedefi ise kulübü bataktan çıkartmak. Yönetim kurulunun vereceği maddi destek dışında, komite üyelerinden 1 yıl için 20’şer Bin TL kaynak istenecek. Daha doğrusu her komiteden 200 Bin TL talep edilecek.

Komiteler bunu ya kendi içinden bulacak, ya da dışarıdan temin edecek. Komite desteğiyle ilk planda 1 Milyon TL kulübün kasasına girecek. Yönetim kurulunda yer alan isimlerin de katkısını hesaplarsak, 3 Milyon’un üzerinde bir katkı sağlanmış olacak. Bu desteğe tabiî ki Büyükşehir’de önemli bir katkı sağlayacak ve Konyaspor’u bataktan çıkartmak için gerekli miktar böylelikle toplanacak. Öğrendiğimiz bilgilere göre şuan için Konyaspor’un net borcu 35 Milyon TL.

Bu borcun 1 yıl içinde kapanması çok zor. Planlı bir çalışmayla borcun 3 yıl içinde eritilmesi ve kulübün geleceğinin kurtarılması hedefleniyor. Yeni yönetimin bu yıl ki bir diğer hedefi ise Milos ve Theo’ya olan borcun kapatılması ve devre arasında transfer yasağının kaldırılması. Bilindiği gibi 2 futbolcuya 3 Milyon TL tutarında bir ödeme yapılması gerekiyor. Ödeme yapılmasının ardından gerekli girişimlerle yasağın kaldırılması için FIFA’nın kapısı çalınacak. Yasağın kaldırılacağı umut ediliyor.

Yasak kaldırılırsa devre arasında yapılacak birkaç takviye ile Süper Lig zorlanacak. Aksi durumda ise takımın Bank Asya 1. Ligi’ne tutunması için uğraş verilecek. İşte Ahmet Şan ve ekibine sunulan komite destekli yeni yönetim planı böyle. Kulübe maddi destek sağlanmasının dışında camianın dışında kalan isimlerin de yeni oluşumda yer almasıyla, kırgınlıklar ve küskünlüklere son verilerek, tek yumruk olunması ve büyük Konyaspor’un oluşturulması planlanıyor.

Ahmet Şan ve ekibi, uzun zamandır üstünde çalıştığı komite oluşumunu büyük ölçüde tamamladı. Yönetime girecek 10 isim belirlenirken, komitelerde netleşti. Yeni yönetimde yer alacak isimlerin büyük bir kısmını öğrendik. Hepsi görev yaptıkları dönemlerde başarılı olmuş isimler. Ahmet Şan’ın başkanlığı için ise Tahir Akyürek’in son sözü bekleniyor. Yeni oluşumun içinde olan isimler ve camia Şan isminde birleşiyor. Bu baskı sonrasında Tahir Akyürek’in de Ahmet Şan başkanlığına sıcak bakacağını düşünüyorum. Bakalım Konyaspor’un yarın yapılacak Kongresi sonunda başkanlık koltuğunda kimi göreceğiz.

TDurmaz/YMeram

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails