27 Temmuz 2010 Salı

Sezon Öncesi-Gençlerbirliği 10'-11'

Transfer dönemine Cavcav Lirası kullanarak devam eden Gençlerbirliği bana göre transfer dönemini erken kapatmanın faydasını sezon içinde görecektir,futbolcuların birbirlerine adapte olmaları,mevkidaşların iyi anlaşmaları onları en büyük artısı olacaktır.

Serdar'dan başlayayımsezon içi konsantrasyon grafiğinin negatif yönde ivmelenmesi onun en büyük handikapı.Ayrıca geçenlerde bir ropörtajını okumuştum,kendisi Fenerbahçe'den bana teklif var diyordu,sürekli bu onun kafasının bir köşesinde olacaktır,bu ayrıntının sona ermesi Young Boys-Fenerbahçe maçlarının ertesiyle beraber olacaktır diye düşünüyorum.Gökhan Tokgöz'den sonra kalede istikararı kaybeden Gençler,Serdar'la inşallah bu istikrarı uzun süre yakalayacaktır.Ancak rotasyonda sıkıntı olabilir.Ulaş'ın ayrılması yedeklik payının Özkan ve Ramazan üzerinde paylaşılmasına neden oldu.Özkan Karabulut belki de bir Ufuk Ceylan örneği teşkil eder ileride keşke süre alabileceği bir takımda uzun süre görebilsek.

Stoper rotasyonunda gençler var Gençler'de.Geçen sezon ters ayakla sol kanat savunuculuğu görevinin üstesinden gelen Aykut'a Doll büyük ihtimalle stoperde görev verecek.Yanında iste Dol'un isteğiyle transfer sezonunun ilk günlerinde büyük bir güven duyularak anlaşılan Debatik Curri var.Aykut-Curri ikilisi TSL'in en önemli ve uyumlu Stoperleri olacaklardır eğer devamlılık sağlanırsa.Mahmut ise geçen sezon zaman zaman görev aldı mental olarak Manisa'dan Hüseyin Tok 'la beraber düşünüyorum ikisini.Aykut'un beklerde oynama zorunluğunda stoperde alternatif adayıdır.Ante Kulusic ise Hacettepe yorgunu bir isim,Cavcav'ın tutmayan mayalarından bir örnek daha diyebiliriz onun için.Ama yoğurt için maya illa gerekli.
Sağ bekte yıllardır o yörede oynayan Orhan Şam var.Futbolunun ilk yıllarında stoperlik yapan Orhan Şam 2,5 - 3 sezondur sağ cenapta istikrar sağladı diye düşünüyorum.Orhan'ın alternatifi olarak Hacettepe'de sezonun çoğunluğunda görev alan Emre Balak var Erol Tok ona formayı vermişti.Ancak ilk tercih Orhan'ın aksaması durumunda Emre değl de Aykut bu bölgeye geçer diye düşünüyorum.

Geçen sezon Aykut'un oynadığı sol bekte ise,2 tane ofansı iyi defansı idare eder isim var;Alparsan Erdem ve Murat Kalkan.Alparsan Werder Bremen II takımında olduğu gibi sol kanatın ofans tarafında oynamayı seven bir oyuncu nitekim oyunda bunu da belli edeiyor.Efes Cup geçmişinde Werder'de burada oynadığı zaman dikkat çemişti o ilerleme onu İstanbul'a Galatasaray'a kadar getirmişti.Ancak Galatasaray'ın aceleciliği onun gelişimine izin vermeyecek türdendi o da haklı bir seçimle Anadolu'da şans aradı.Ancak burada da hazırlık maçlarında da gördüğümüz üzere bekte görev alıyor ama bu tercih kulube ilerde zarar verebilir.Murat içinde aynı şeyleri söylerim,2 sezon öncesinin Hacettepesi'nde sol çizgide istikrarı sağlamıştı.Ancak ofansıyla dikkat çekiyordu,Aykut stoper oynayacaksa sol da ilk tercih Alparslan değil Murat olmalı.Murat'a benzer bir oyuncu da İBB'den Gökhan Süzen.İBB'de ayrıca eğerlendirmeyi düşünüyorum onu.

Defansif ortasahada ise geöen sezonu Tozo-Kerem Şeras-Cem CAn gibileriyle geçirdi Gençlerbirliği.Ancak bu sezon daha sağlamlar gibi geliyor bana.ManU patentlii Michael Stewart ve Antalyasapor'dan olgun dönen Mile Jedinak uyum sağlarlarsa iyi ikili olurlar.Önlerinde ilk tercih iyi bir Harbuzi olacaktır.Tekrar söylüyorum iyi bir Harbuzi,Doll geçen sezon kötü Harbuzi'ye tahammül etmedi çoğu zaman.
Cem Can da arka ikili için diğer bir rotasyon parçası.

Sağda ise bana göre ilk tercih Mattersburg'da da o mevkide oynayan Cem Atan olacaktır.Solda daha iyi olan Hurşut da burada kullanılabilir ancak sol onun için ilk tercih olacaktır.Hertha II de burada oynayan Bilal geçen sezon fazla süre bulamadığını düşündüğüm oyunculardan eğer istikrarı yakalarsa burada formayı o alır.Serkan ise buranın en zayıf halkası içerdeki maçlarda tercih edilebilir ancak savunma zaaafları ve sakatlığı büyük problem.

Sol da Hurşut öncelikli ama ben Delibalta Oktay'a dikkat diyorum.
İleride bir çeşitlilik hakim,Formanın tek garanti ismi Gençlerin Transfer rekortmeni Boşnak oyuncusu Ermin Zec,sezon içinde skorer bir kimlik bekliyorum ondan.
Kahe,Burhan,Djite gibi oyuncularla bağların kopmasından sonra Mustafa ile yollar ayrılmayacaktır diye düşünüyorum,ancak eskisi kadar da forma giyemeyeceğini düşünüyorum.
İleri uçta Billy Mehmet tek kuvvet olarak göze çarpıyor sezonun çoğunluğunda bir aksaklık olmaz ise yavru kardeşi görebiliriz.
Bakim Bala ise Buraspor'un gözdesiydi ancak Cavcav Lirası ile transfer edilenlerden oldu.Yatırım ürünü olarak görülüyor.Ancak Musatafa'dan daha dikkat çekeceğini düşünüyorum.

Ayrıca sol çizgi rotasyonunda Elazığ'dan gelen Haluk,ve oynak ortasaha Soner Aydoğdu var.Soner'i Samet Aybaba kadrosundan hatırlayacağız.

Thomas Doll olursam eğer şöyle bir 11 çoğu zaman kullanacağım olur;
Sempati duyduğum hoca,sempati duyduğum renkler...
Bala ve Cem Atan ilginç patlamalar yapabilecek türden oyuncular dikkat gerektiriyor.Samsun'dan Oktay'ın ise zaman zaman görev yapabileceğini düşünüyorum.
Hayırlı bir sezon bekliyorum..
Vira Bismillah...

Görüşlerinden dolayı,KırmızıSiyahKültürBlog Gençay Ergez,Teşekkürler...

3 yorum:

UzunPaslar dedi ki...

Güzel bir inceleme olmuş. Jedinak'ın durumunu bilmemekle birlikte ben de buna benzer bir kadro bekliyorum. Sol bek gerçekten de soru işareti.

Diğer araştırmalarını da bekliyorum!

exorhud dedi ki...

Teşekkürler.
Devam edeceğim inşallah.

Gençay Ergez dedi ki...

Sol bekte bana göre inatla Alparslan tercihi olmazsa yine tercih Aykut olacaktır. Tek sıkıntı yedekler. Harbuzi ile ilgili de soru işaretleri var. Kimi gitmek istiyor diyor kimi bi sıkıntı yok diyor bakalım.

Teşekkür'ün için ben teşekkür ederim ne zaman istersen yardımcı olmaya çalışırım.

Eline sağlık yeni yazılarını bekliyorum.

Related Posts with Thumbnails